نحوه محاسبه یو پی اس

نحوه محاسبه یو پی اس پیام بگذارید

هدف از نصب یک سیستم دوربین مداربسته در یک ساختمان مسکونی، یک دفتر کار و یا یک مکان عمومی، کنترل و تامین امنیت آن محیط و داشتن نظارت کافی بر نحوه عملکرد افراد  می‌باشد. با نصب دوربین مداربسته در فضای مسکونی و تجاری می‌توانید به راحتی، هر اتفاقی را که در برابر دوربین به وقوع می‌پیوندد را، حتی از راه دور نظارت کنید. طبیعی است برای حفظ بالاترین امنیت و همچنین نظارت کامل بر محیط، باید سیستم مداربسته ، به صورت دائم و بی‌وقفه فعال بوده و عملکرد مناسبی داشته باشد که این وظیفه در سیستم‌های الکتریکی از جمله دوربین مداربسته بر عهده  UPS است. در این مقاله از وب‌سایت ایمن دوربین قصد داریم شما را بیشتر با عملکرد UPS در دوربین مداربسته آشنا کنیم. امیدواریم ما را تا انتهای محتوا همراهی کنید:

 

نحوه محاسبه یو پی اس

 

UPS چیست و چه کارکردی دارد؟

همانطور که اشاره شد، هر سیستم نظارتی مانند دوربین مداربسته، زمانی کارایی دارد که بتواند بدون وقفه و با بالاترین کیفیت، به کار خود ادامه دهد. وظیفه یک سیستم مداربسته ، حفظ امنیت یک محیط، یا کنترل و نظارت بر فعالیت افراد است، بدیهی‌ست از کارافتادن سیستم نظارتی، خواه به هر دلیلی که باشد، تا چه حد باعث آسیب‌پذیری خواهد بود.

وجود نویز، نوسانات ولتاژ و یا قطعی برق شهری، از جمله مواردی هستند که می‌توانند بر کیفیت و دوام تصویربرداری و البته نقش نظارتی دوربین‌ مداربسته لطمه وارد کنند. برای جلوگیری از قطع شدن منبع انرژی در تجهیزات مداربسته، مانند دوربین‌ها و سرور سیستم که همان  DVRو NVR است، همچنین پیشگیری از بروز تداخل و نویز که باعث متوقف شدن تصویربرداری یا کم شدن کیفیت آن می‌شود، باید از وجود منبع برق سالم و یکنواخت که بدون قطعی باشد، مطمئن باشیم. این وظیفه، در سیستم‌های الکتریکی از جمله دوربین‌های مداربسته را UPS بر عهده دارد.

بنابراین UPS دستگاهی ست که در سیستم‌های الکتریکی از بروز قطعی برق، نویز و مداخلات مخرب جلوگیری می‌کند ؛ یک منبع برق ثانویه، که با استفاده از یک یا چند باتری ما را مطمئن می‌کند که سیستم الکتریکی ما هیچگاه بدون برق نخواهد بود.

UPS برگرفته از واژه‌ی Uninterruptible Power Supply به معنی تغذیه بدون وقفه است و وظیفه‌ی تامین برق سیستم مداربسته را به طور دائمی و بدون توقف بر عهده دارد.

وظیفه‌ی اصلی دستگاه UPS تامین برق مدار در مواقع اضطراری است، اما امروزه بیشتر دستگاه‌های UPS ، دارای یک متعادل‌کننده که به آن استبیلایزر گفته می‌شود و فیلتر‌هایی هستند که وظیفه آن‌ها، متعادل کردن و از بین بردن نویز‌ها و نوسانات ولتاژ است تا عمکلرد UPS گسترده‌تر باشد.

UPS چه نقشی دردوربین مداربسته دارد؟

تغییر ولتاژ ، وجود نویز یا هر گونه تداخلات برقی در یک سیستم دوربین مداربسته ، ممکن است باعث از کار افتادن کلی سیستم شود، یا حتی اگر سیستم را به طور کلی از کار نیندازد، باعث کاهش کیفیت تصویربرداری شده و در نتیجه باعث می‌شوند دوربین‌ها عملکرد قابل قبولی نداشته باشند. به همین دلیل ضروری است متناسب با تعداد دوربین‌ها، از یک یا چند ups در سیستم مداربسته استفاده شود تا از بروز اینگونه حوادث جلوگیری شود.

به طور خلاصه دستگاه UPS تامین‌کننده‌ی ذخیره برق برای یک سیستم الکتریکی است و مهمترین وظایف آن عبارتند از:

  • تامین برق مورد نیاز سیستم در زمان قطع برق شهر
  • تامین توان تجهیزات در زمان کاهش یا افزایش ولتاژ برق
  • کاهش اثرات نویز و تداخلات الکترومغناطیسی بر سیستم

در ادامه انواع UPS  و نحوه عملکرد آن را در دوربین مداربسته توضیح خواهیم داد.

انواع UPS دوربین مداربسته :

به طور کلی،  UPS  ها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • Off line UPS
  • On line UPS

البته به جز دو دسته یو‌پی‌اس های آفلاین و آنلاین که در بالا اشاره شد، انواع دیگری از  UPS ، مانند چرخشی یا اینتراکتیو نیز در صنعت وجود دارند که به لحاظ مفهوم و عملکرد فنی، شبیه یا زیرمجموعه‌ی این دو دسته‌ی اصلی UPS ها هستند و ما از توضیح بیشتر آن‌ها در این مقاله خودداری می کنیم.

معنای UPS آفلاین و آنلاین و  نحوه عملکرد آنها چیست؟

  • یوپی‌اس آفلاین یا Off line UPS

این نوع UPS همینطور که از نامش پیدا است در حالت OFF  و قطع بودن منبع اصلی برق سیستم -یعنی برق شهری- یا بروز هرگونه نوسان زیاد ولتاژ وارد عمل می‌شود و در کمتر از 2 میلی ثانیه بعد از قطع شدن برق شهر، انرژی و برق مورد نیاز سیستم را تامین می‌کند.

با اینکه UPS بین منبع برق شهر و مصرف کننده‌ها قرار دارد، اما برق مورد نیاز تجهیزات مستقیما از منبع اصلی تامین می‌شود و تنها در صورت قطع برق شهر، عملکرد UPS آفلاین شروع می‌شود. البته همانطور که بیان شد وجود فیلتر‌های الکتریکی دربرخی از انواع این UPS، به سالم‌سازی و جلوگیری از ورود نویز و یا تداخل در سیستم کمک می کند.

  • یو‌پی‌اس آنلاین یا On line UPS

برعکس دسته قبل، در On line UPS ، حتی زمانی که برق شهر وصل باشد، این نوع UPS به طور فعال در مدار قرار دارد. در واقع سیستم مداربسته ، همیشه انرژی مورد نیاز خود را از UPS دریافت می‌کند، چه برق شهری وصل باشد و چه قطع باشد. در این مدل، هرگونه نویز، تداخل و نوسان ولتاژ توسط UPS برطرف می‌شود و بعد برق به تجهیزات می‌رسد.

چه نوع UPS برای دوربین مداربسته مناسب است؟

بهترین UPS برای دوربین مداربسته از نوع online است، اما با توجه به هزینه‌ی بالای این نوع UPS ها، از آن بیشتر در مدارات حساسی مثل تجهیزات پزشکی و مخابراتی استفاده می‌شود. نوع اینتراکتیو با توجه به کارایی و قیمت پایین‌تر، برای یک سیستم مداربسته مناسب‌تر است که البته باید در زمان خرید UPS ، حتما با متخصصان مورد اعتماددر این مورد مشورت کنید.

قسمت‌های اصلی دستگاه UPS :

دستگاه UPS ، دارای 4 قسمت اصلی است که در زیر به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

  1. مبدل برق AC به DC یا یکسوساز

وظیفه این برد، تبدیل برق متناوب به برق مستقیم و شارژ باتری‌هاست.

  1. مبدل برق DC به AC یا اینورتر

این قطعه برق باتری را به برق متناوب تبدیل و به مصرف‌کننده می‌فرستد.

  1. باتری
  2. کلیدهای فرمان

عملکرد کلی دستگاه UPS به این صورت است که برق ورودی از منبع برق شهری که به صورت متناوب AC است، وارد دستگاه UPS شده و توسط یکسوساز به برق DC تبدیل و سپس در باتری ذخیره می‌شود. در صورت نوسات ولتاژ برق یا قطعی برق، اینورتر برق DC را به ولتاژ مورد نیاز مصرف‌کننده تبدیل و منتقل می‌کند.

به جز چهار قطعه اصلی که در بالا اشاره شد، انواع مختلفی از UPS ها ممکن است دارای استبیلایزر، فیلترهای الکتریکی و برد‌های دیگری نیز باشند که توضیح‌ بیشتر درباره‌ی آن‌ها، از حوصله‌ی بحث خارج است.

سخن پایانی:

از آنجا که سیستم نظارتی مانند دوربین مداربسته لازم است به طور پیوسته و همیشه فعال باشد، ما به دستگاهی نیاز خواهیم داشت که بتواند تامین انرژی و حذف مداخلات را تضمین کند. دستگاه UPS ، دقیقا همین کار را در سیستم مداربسته انجام می‌دهد، بنابراین وجود آن کاملا لازم و مورد نیاز است.

ازینکه این مقاله را در وب‌سایت ایمن دوربین مطالعه کرده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

در پایان پیشنهاد می‌دهیم مقاله‌ی دیگری که مرتبط با محاسبه UPS برای سیستم مداربسته است را مطالعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *