اهمیت نصب دوربین مداربسته پیام بگذارید

با توجه به شرایط اقتصادی امروز که همگی با آن دست به گریبان هستیم، چه در ابتدای شروع و راه‌اندازی یک کسب‌وکار باشید و چه سال‌ها از پا گرفتن حرفه‌تان گذشته باشد، ممکن است با خودتان فکر کنید، هزینه کردن برای راه اندازی یک سیستم امنیتی با عنوان دوربین‌های مدار‌بسته ، چه اهمیتی دارد؟ کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، یکی از اولین و پایه‌ای‌ترین اصول مدیریت در هر کار و حرفه‌ای است. بدیهی ست هر مدیر موفقی، باید لیستی از اولویت‌بندی هزینه‌های مجموعه خود داشته‌ باشد تا بتواند مجموعه خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند. اگر چه نصب دوربین‌ مداربسته هزینه‌بر هستند و ممکن است بار ریالی زیادی را بر دوش کسب‌وکار شما تحمیل کنند، با این وجود منافع غیرقابل چشم‌پوشی دارند که ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی آن با شما بیشتر گفتگو کنیم. با وب‌سایت ایمن دوربین و اهمیت نصب دوربین مداربسته همراه باشید:

اهمیت نصب دوربین‌ مداربسته در کسب‌وکارها

اجازه بدهید همین ابتدا با هم یک توافقی کنیم. دوربین‌های مداربسته صرفا یک سیستم امنیتی نیستند! بلکه یک سیستم نظارتی می‌باشند که اهمیت و کارکردهای متفاوتی دارند که شاید با خواندن این مقاله اولویت‌بندی  آن در ذهن شما کاملا تغییر کند:

  • بالا بردن ضریب امنیت محل کسب‌وکار شما:

اولین کارکرد و اهمیت نصب دوربین‌ مدار‌بسته، ایجاد امنیت خاطر برای شما و سایر مالکین یا سهامداران مکانی ست که این دوربین‌ها در آنجا نصب شده‌اند. بنابراین دوربین‌ مداربسته، یک عامل بازدارنده و منصرف‌کننده برای کسانی است که قصد سویی نسبت به دارایی و سرمایه شما دارند.

یادمان باشد قرار نیست همیشه دارایی و سرمایه‌ی گرانقیمتی را با این سیستم‌ها حفظ کنیم؛ گاهی گم شدن یا خراب شدن یک پرونده‌ی ظاهرا ساده که ممکن است ارزش مالی زیادی هم نداشته باشد، حاوی یک اطلاعات مهم، مانند یک سند و یا یک رسید مالی است که می‌تواند برای شما دردسرآفرین شود. به اینها اضافه کنید، بهم خوردن آرامش محیط کاری‌تان را در اثر یک سرقت ساده، که حتی چیز ارزشمندی هم در آن از دست نداده‌اید…

  • حفاظت از کارمندان و مشتریان کسب‌وکارتان:

قطعا سرمایه شرکت شما، تنها دارایی‌های مالی، کالا و اجناس‌تان نیستند. سلامت و آرامش خیال کارمندان و مشتریانی که به برند شما اعتماد کرده‌اند، از ارزشمندترین سرمایه‌های سازمان تجاری شماست که نباید آن را نادیده بگیرید. فرض کنید خودروی یکی از مشتریان شما و یا یکی از پرسنل‌تان، در محل‌کارتان مورد سرقت قرار گرفته باشد. این مساله‌ای ناخوشایند است که قطعا تاثیر منفی خود را بر کار و منافع شرکت شما خواهد گذاشت. نصب یک دوربین مداربسته به شما این امکان را می‌دهد که دست‌کم بتوانید توضیح دهید چه اتفاقی افتاده است.

و یا در مثالی دیگر، اگر صاحب کسب‌وکاری شلوغ و پر رفت و آمد، مانند یک فروشگاه بزرگ هستید، با نصب دوربین‌های مداربسته و نظارتی، خواهید توانست به مشتریان‌تان این اطمینان خاطر را بدهید تا  نگران وسایل، خودرو و یا حتی فرزند خردسالشان نباشند و با آسودگی بیشتری به خرید بپردازد.

و بسیاری مثال‌های دیگر که بر اهمیت نصب دوربین مداربسته تاکید می‌ورزد.

  • افزایش بهره وری:

در ابتدای این مقاله قرار گذاشتیم که دوربین‌ مدار بسته را صرفا یک سیستم امنیتی تصور نکنیم و حالا وقتش رسیده که چند مثال برای این موضوع طرح کنیم. نیاز به گفتن نیست که در کارخانه و هر نوع محیط کاری که تحت نظارت ‌دوربین‌ مداربسته و نظارتی باشد، عملکرد کارکنان کامل‌تر و در انطباق بیشتر با قوانینی ست که باید رعایت نمایند. زمانی که یک کارمند بانک، خود را در مقابل چند دوربین نظارتی حس می‌کند نحوه عملکرد، سرعت پاسخگویی به مشتری و حتی سلامت مالی و کاری او دو چندان خواهد بود و این به معنی نظارت دائم شما بدون حضور فیزیکی‌تان است.

یک مثال دیگر را مرور می‌کنیم: تصور کنید شما مدیر یک مهدکودک هستید و والدین یکی از کودکان، مدعی شده که با فرزندش در مهدکودک بدرفتاری شده! اینجاست که صرف هر هزینه‌ای برای اثبات موضوع و رهایی شما از یک مخمصه و شکایت حقوقی، توجیه‌پذیر و حتی الزامی ست.

این صحبت را از ما قبول کنید: هرگز مسئولیت هیچ شخص، دارایی، سند و یا یک پروژه اجرایی را بدون اینکه امکان نظارتی کامل و همیشگی بر کارکنانتان داشته باشید، نپذیرید! چرا که مسئولیت مالی و حقوقی هر حادثه و اتفاقی در حوزه کارتان، مستقیما بر عهده‌ی شما خواهد بود.

  • ثبت حضور و رفتار مشتریان شما:

نباید فکر کنید تنها فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای و طلافروشی‌ها هستند که به دلیل جلوگیری از سرقت اجناس یا اسنادشان، باید رفتار و کارهای مشتریان خود را ثبت کنند؛ بلکه گاهی ثبت تصاویر حضور یک مشتری در یک دفتر کاری، مدرک محکمه پسندی از رد و بدل شدن یک سند و یا یک تعهد مالی ست ! در همین مثال، تصور کنید بابت چکی که در دست شخصی دارید، مبالغی را در چند مرحله به آن شخص می‌پردازید اما به دلیل سهل‌انگاری، از باز پس‌گرفتن سند مالی خود اجتناب می‌کنید و مشتری بعدها مدعی بستانکاری از شما می‌شود، اینجا تصاویر گرفته‌شده از دوربین‌ مداربسته ، برای اثبات حقانیت به کمک شما خواهند آمد.

دوربین‌های مداربسته ، می‌توانند دلیلی قوی از ثبت رفتار یک مشتری ناهنجار باشند که با تهدید و درگیری یا ایجاد مزاحمت، به سراغ شما یا کارمندتان آمده تا به هدف خود برسد و ازین طریق آرامش محیط کاری شما را سلب کند.

در مثالی دیگر فرض کنید شما با بازاریاب یک کارخانه، در خصوص مقدار جنسی که به شما در محل فروشگاه‌تان تحویل داده به اختلاف برمی‌خورید؛ اینجا ست که تصاویر دوربین‌های مدار‌بسته به شما کمک می کنند که از اجحاف کردن یا مورد اجحاف قرارگرفتن جلوگیری کنید.

اگر فکر می‌کنید این مثال‌ها بسیار بعیدند و اهمیت نصب دوربین مداربسته را توجیه نمی‌کنند، پس پیشنهاد بعدی ما به شما این است که به سراغ یک وکیل خبره بروید و از او بپرسید تا به شما بگوید روزانه چه تعداد پرونده‌های قضایی حول همین اتفاقات ساده در دادگاه‌ها در گردش است!

سخن پایانی:

فارغ از همه‌ی مواردی که در باب اهمیت نصب دوربین مداربسته گفته شد، باید تاکید کنیم نصب یک سیستم نظارتی مانند دوربین‌ مداربسته ، موجب ایجاد آرامش و اطمینان خاطر بیشتر شما خواهد شد و این همان چیزی است که دلیل نصب آن را توجیه می‌کند.

 ازین که این مقاله را در وب سایت ایمن دوربین مطالعه کرده‌اید، سپاسگزاریم و امیدواریم برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *