بهترین برند دوربین مداربسته

بهترین برند دوربین مداربسته پیام بگذارید

از گذشته تا امروز یکی از اساسی ترین نیازهای انسان، وجود امنیت بوده است. در هر دوره متناسب با دانش و امکانات همان دوره، جوامع هزینه‌های زیادی را صرف تامین امنیت زندگی، محیط و خانواده خود می‍‍کرده‌اند. امروزه نیز با گسترش شهرنشینی، افزایش جمعیت و پیچیده شدن ساختار جوامع، حفظ امنیت یکی از اولویت‌ها برای هر فردی محسوب می‌شود. اگر چه دوربین مداربسته اولین بار در سال 1942 برای استفاده در صنایع نظامی در کشور آلمان ابداع شد، اما اکنون تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیر و رو به پیشرفت در عرصه نظارت و امنیت اماکن و محیط‌های عمومی و خصوصی شده است. صنایع دوربین نظارتی جزء صنایع پیشرو و رو به توسعه در سراسر کشورهای دنیا می باشد که هر روزه به بازار آن در حال افزایش است. در این محتوا از وب‌سایت ایمن دوربین قصد داریم به معرفی بهترین برند دوربین مداربسته که در ایران استفاده می‌شود، بپردازیم. با ما همراه باشید….

بهترین برند دوربین مداربسته

دوربین مداربسته و بازار رو به گسترش

همانطور که اشاره شد استفاده از سیستم‌های امنیتی، یک الزام و اجبار محسوب می‌شود تا یک انتخاب! و طبیعی است که برای امنیت و کنترل بیشتر در جامعه‌ی امروزی، به آن‌ها نیاز مبرم داشته باشیم. تقاضای بالای بازار، باعث ایجاد رقابت گسترده‌ بین تولید کننده‌های تجهیزات امنیتی و نظارتی از جمله دوربین مداربسته شده است.

در کنار بسیاری از برندها و کمپانی‌های بنام و مشهور که تولیدات با کیفیتی به بازار عرضه می‌کنند، تعداد فراوانی از شرکت‌های متفرقه و البته با محصولات کم‌کیفیت در این صنعت در حال رقابت هستند. در ایران به دلیل اینکه حق تالیف و اختراع کمتر مورد احترام قرار می‌گیرد و بسیاری از برندهای بزرگ فاقد نمایندگی‌های رسمی و انحصاری هستند، این محصولات عمدتا با نام‌های جعلی و در قالب اسم یک مارک معروف به مشتری عرضه می‌شود که در بسیاری از مواقع، تشخیص این تجهیزات به اصطلاح no name ، حتی برای افراد باتجربه نیز دشوار است و لازم است با دقت بیشتری اقدام به تهیه سیستم مداربسته نمایید.

تولید کنندگان دوربین مداربسته چطور رده‌بندی می ‌شوند؟

ازسال 2003  تا کنون، مجله خبری Asmag یا به اختصار a&s  ،اقدام به انتشار لیستی از 50 شرکت بزرگ و صاحب نام دنیا در عرصه تکنولوژی‌های امنیتی و نظارتی در سراسر جهان کرده است. معیار انتخاب این لیست، میزان فروش و سهم هر شرکت از بازار دوربین مداربسته در دنیاست.

مجله a&s ، هر ساله بر اساس اسناد مالی، میزان فروش و رشد درآمد تولیدکنندگان صنعت دوربین مداربسته در جهان، اقدام به رده‌بندی این شرکت‌ها می‌نماید.

حال که با این توضیحات اطلاعاتی درباره‌ی بازار دوربین مداربسته بدست آوردیم، در ادامه با اصلی‌ترین و بهترین برند دوربین مداربسته و نظارتی و رده‌بندی مجله A&S در سال 2018 می‌پردازیم.

رتبه دوربین مداربسته* شرکت کشور درآمد میلیون دلار رشد درآمد رتبه بین صنایع امنیتی**
1 هایک ویژن چین $3522.5 %43.6 1
2 داهوا چین $1,505.5 %37.5 4
3 AXIS سوئد $773.7 21.7% 8
4 FLIR SYSTEMS امریکا $729.6 4.4% 9
5 AVIGILON کانادا $281.4 36.1% 12
6 INFINOVA امریکا $270.9 85.1% 13
7 TKH GROUP هلند $135.4 59.8% 16
8 IDIS کره $127.8 24.8% 17
9 TAMRON ژاپن $127.2 1.1% 18
10 VIVOTEK تایوان $120.4 14.9% 19

* رتبه شرکت، بین تولیدکنندگان سیستم‌های نظارتی و دوربین مداربسته

** رتبه شرکت، بین 50 شرکت بزرگ فعال در صنایع امنیتی و نظارتی شامل دوربین مداربسته، کنترل تردد، قفل و غیره

همانطور که در این رتبه‌بندی دیده می‌شود، در حال حاضر دو شرکت هایک ویژن و داهوا، هر دو متعلق به کشور چین، بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات دوربین مداربسته در جهان می‌باشند که در بازار ایران هم به خوبی شناخته شده می‌باشند و محصولات آن‌ها با تنوع بیشتری وجود دارد.

در صورت تمایل می توانید برای کسب اطلاعات در مورد سایر شرکت ها به سایت رسمی آنها مراجعه کنید.

 در ادامه بیشتر درباره‌‌ی این دو غول صنایع نظارتی صحبت می‌کنیم.

شرکت هایک ویژن Hikvision Digital Technology

کمپانی هایک ویژن در سال 2001 در هانگژوی چین تاسیس و اقدام به تولید دوربین مداربسته آنالوگ کرد. در حال حاضر بر اساس بررسی‌ها و رتبه‌بندی صورت گرفته توسط مجله a&S ، هایک ویژن بزرگترین تولیدکننده صنایع نظارتی در جهان محسوب می‌شود.

این شرکت به عنوان بزرگترین و بهترین برند دوربین مداربسته ، طیف گسترده‌ای از تجهیزات شامل دوربین مداربسته آنالوگ، HD و تحت شبکه یا IP، لنز دوربین، پایه دوربین، کاور دوربین، کابل شبکه و غیره تولید می‌کند. هایک ویژن، حدود 19 درصد از سهم بازار سیستم‌های نظارتی دنیا را در اختیار دارد و در بیش از 150 کشور جهان از جمله ایران عرضه و مصرف می‌شوند.

هایک ویژن دارای تنوع زیادی از محصولات نظارتی است به طوری که تقریبا برای هر نوع مشتری، محصولی مناسب در بین تولیدات هایک ویژن وجود دارد.

بسیاری از بزرگترین پروژه‌ها و ساختمان‌های دنیا، تحت نظارت تولیدات هایک ویژن هستند که از این جمله می‌شود به مرکز تفریحی فیلادلفیا، هواپیمایی مالپنزار و بندر دانلیری در ایرلند اشاره کرد. یکی از معروف‌ترین محصولات هایک ویژن ، HD-TVI است که همانطورکه از اسم آن مشخص است، نوعی دوربین مداربسته HD می‌باشد. و هایک ویژن این محصول این محصولات hd را با نام تجاری توربو hd به بازار عرضه میکند.  

چنانچه تمایل به خرید یک سیستم مداربسته دارید، هایک ویژن یک انتخاب بسیار مناسب برای شما در بازار ایران است. البته باید مراقب کالاهای ساختگی تحت نام برند‌های معروف باشید!

شرکت داهوا DAHUA :

شرکت داهوا ، دومین تولیدکننده بزرگ دوربین مداربسته بعد از شرکت هایک ویژن می‌باشد که در سال 2001 در هانگژوی چین تاسیس شد. تکنولوژی  HD-CVI، نوعی دوربین مداربسته HD است که در سال 2012 توسط داهوا معرفی شد و مانند تکنولوژی‌های مشابه آنالوگ HD که توسط سایر رقبا تولید می‌شوند، اصلی‌ترین نوع دوربین مداربسته می‌باشد که بیشترین تقاضای بازار را نیز به خود اختصاص می‌دهد.

دوربین های HD به این جهت که تصاویر را در بستر آنالوگ و با کیفیت بالا تولید و منتقل می‌کنند، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای جایگزینی سیستم‌های قدیمی آنالوگ هستند. سیستم‌های حمل و نقل هوشمند، هوشمندسازی ساختمان و قفل‌های هوشمند، از دیگر زمینه‌هایی هستند که داهوا در آن فعال است.

هتل LUXUR در ایتالیا، هواپیمایی لان در پرو، مجمع لوءلوء در کشور عمان، همگی از محصولات و تجهیزات داهوا استفاده می‌کنند.

شرکت داهوا ، جزء بهترین برند دوربین مداربسته در بازار ایران بشمار می‌آید، که هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت، یک گزینه قابل اطمینان برای هر ساختمان و پروژه‌ای محسوب می‌شود.

قابل به ذکر است هر دو شرکت داهوا و هایک ویژن دارای گارانتی معتبر و دارای اطمینان بوده و خیال شما را از وجود یک سیستم نظارتی باکیفیت، راحت می‌نمایند.

سخن پایانی:

بازار صنایع نظارتی و انواع دوربین مدار بسته ، بسیار رو به گسترش می‌باشد. بدون اغراق می‌توان گفت در بسیاری از کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، دفاتر، فروشگاه‌ها و حتی بسیاری از ساختمان‌های کوچک مسکونی، برای حفظ امنیت محیط و نظارت بر عملکرد افراد، از دوربین مداربسته استفاده می‌شود. این تقاضای بالا و روزافزون که در این صنعت وجود دارد، باعث شده که شرکت‌ها و برند‌های زیادی در دنیا، اقدام به تولید این نوع تجهیزات کنند.

متاسفانه بسیاری از کالاهایی که در بازار ایران وجود دارند از نوعNo Name  یا بدون نام هستند، که کیفیت مناسبی ندارند و گاه تحت عنوان برندهای بزرگ، به مشتری عرضه می‌شوند.

خرید از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر و قابل اطمینان، به شما کمک می‌کند تا با قیمت مناسب، محصولی باکیفیت و معتبر داشته باشید.

همکاران ما در گروه فنی ایمن دوربین با ارائه مشاوره رایگان، شما را در پروسه خرید بهترین برند دوربین مداربسته ، یاری می‌رسانند. از اینکه در این محتوا همراه ما بوده‌اید از شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *