لیست قیمت دوربین مداربسته

لیست قیمت دوربین مداربسته پیام بگذارید

دوربین مداربسته و انواع سیستم امنیتی، جزء جداناشدنی زندگی امروز هستند و نمی‌توان تاثیر قابل توجهی که در امنیت و کنترل ایفا می‌کنند را نادیده گرفت. امنیت و نظارت ، دو آیتم بسیار ارزشمند محسوب می‌شوند که برای بدست آوردن آن‌ها هر هزینه‌ای قابل توجیه می‌باشد. امروزه همگام با تکنولوژی, انواع مختلفی از دوربین‌های مداربسته به بازار عرضه شده است که هر کدام می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز مشتری را تامین کند. در این محتوا از وب‌سایت ایمن دوربین قصد داریم اطلاعات مفیدی راجع به قیمت دوربین مداربسته و آیتم‌هایی که در تعیین قیمت نهایی آن دخیل هستند را به شما بازگو نماییم. در ادامه همراه ما باشید:

لیست قیمت دوربین مداربسته

آیا نصب دوربین نظارتی همیشه یک ضرورت است؟

در پاسخ باید گفت دوربین‌های نظارتی یک ابزار قدرتمند در کنترل و نظارت هستند و نصب آن‌ها می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم مفید واقع شود. دوربین‌های مداربسته در هر محیطی که نصب می‌شوند می‌توانند امنیت را برایتان به همراه آورند و وجود امنیت آیتمی بسیار ارزشمند که نمی‌توان بر روی آن قیمتی نهاد. بنابراین هر چقدر برای بدست آوردن آن هزینه کنید، به جاست.

سیستم‌های نظارتی و مداربسته انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به نیاز مشتری می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، انواع دوربین‌هایی که در اماکن حساس مانند بانک‌ها یا ادارات نظامی نصب می‌شود، با نوعی که در ساختمان‌های مسکونی با تردد محدود نصب می‌شود، متفاوت است. به این معنی که شما برای اماکن تجاری یا مسکونی می‌توانید انواع مختلفی از دوربین را که متناسب با انتظار شما باشد، تهیه کنید و با یک بررسی کامل، بهترین پکیج را که متناسب با بودجه و نیازتان است تهیه نمایید.

در ادامه مواردی را که در قیمت دوربین مداربسته نقش دارند را بررسی می‌کنیم.

 

عوامل تاثیرگذار در قیمت دوربین مداربسته

همانطور که اشاره شد به وجود آوردن امنیت بیشتر، این ارزش را دارد که شما بابت آن هزینه کنید. دوربین‌های مداربسته در رنج قیمتی ارزان تا گران وجود دارند و شما می‌توانید متناسب با احتیاج و انتظاراتی که دارید، سیستم مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

انواع سیستم دوربین مداربسته:

به طور معمول سیستم دوربین مداربسته از نظر نوع تکنولوژی , کیفیت تصویر, نحوه انتقال و سیگنال به سه دسته بندی تقسیم شده است:

  • تکنولوژی آنالوگ
  • تکنولوژی تحت شبکه یا IP
  • تکنولوژی آنالوگ HD

تکنولوژی آنالوگ نسل قدیمی‌تر دوربین‌مداربسته بوده است که امروزه استفاده از آن‌ها چندان متداول نیست. این سیستم‌ها کیفیت تصویر پایین‌تری را نسبت به دو سیستم دیگر ارائه می‌دهند و به دلیل اینکه جزئیات تصویر در این دوربین‌ها چندان واضح نیست، خرید و نصب این دوربین‌ها توصیه نمی‌شود.

دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP ، نوع دیگری از سیستم مداربسته است که تصاویر باکیفیت بر پایه‌ی دیجیتال، تولید می‌کند. نصب و راه‌اندازی این دوربین‌ها زمان‌بر و هزینه‌بر است و به همین دلیل قیمت تمام ‌شده‌ی آن‌ها نسبت به دوربین‌های آنالوگ بسیار گران‌تر است.

گران‌بودن تکنولوژی تحت شبکه ، سازندگان و شرکت‌های تولید کننده دوربین مداربسته را به فکر ساخت نوع دیگری ازین تکنولوژی انداخت و آن‌ها موفق شدن سیستم آنالوگ HD که از کیفیت تصویر دیجیتال با هزینه و نصب آسان همانند تکنولوژی آنالوگ برخوردار است را تولید کنند. بنابراین در یک نگاه مقایسه‌ای باید گفت که سیستم آنالوگ HD در عین حال که کیفیت تصویر مطلوبی را ارائه می‌دهد، از قیمت مناسب‌تری هم نسبت به تکنولوژی تحت شبکه برخوردار است. ضمنا اگر شما در حال حاضر از سیستم آنالوگ استفاده می کنید با صرف هزینهای مناسب واستفاده از تجهسزات سیستم قبلی می توانید این سیستم را به HD ارتقا بدهید تا کیفیت تصاویر بالاتری داشته باشید.

 

نوع دوربین و رزولوشن دوربین مداربسته:

دوربینی که در سیستم مداربسته استفاده می‍‍‍شود انواع مختلفی دارد که هر کدام بسته به تکنولوژی بکار رفته در آن، قیمت متفاوتی دارد. به عنوان مثال دوربین‌های اسپیددام به دلیل قابلیت چرخش و تنظیم زاویه از سمت سرور، قیمت بالاتری دارند.

گزینه‌ی مهم بعدی که در قیمت دوربین مداربسته تاثیر دارد، رزولوشن دوربین است که هر چه تعداد پیکسل‌ها یا همان مکعب‌های تشکیل‌دهنده تصویر بیشتر باشد، به این معنی است که کیفیت تصویر بالاتر است و در نتیجه، قیمت تمام‌شده‌ی آن بیشتر خواهد بود.

 

جنس و جعبه محافظتی دوربین:

عامل دیگری که در قیمت دوربین مداربسته تعیین‌کننده است، جنس دوربین و قابی است که آن را فرا گرفته است. بدیهی است که قاب‌ها و جعبه‌های دوربین چنانچه فلزی باشند، قیمت بالاتری دارند. تجهیزاتی مانند پایه که دوربین بر روی آن قرار می‌گیرد و یا ضدآب بودن جعبه دوربین، از دیگر عوامل موثر در قیمت دوربین مداربسته است که بهای تمام شده‌ی آن را افزایش می‌دهد.

 

امکانات جانبی دوربین:

دوربین مداربسته تنها وظیفه‌ی انتقال تصاویر را در زمانی که نور کافی باشد، بر عهده دارد و چنانچه دوربین قابلیت‌هایی مانند چرخش یا دید در شب را داشته باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

شرکت سازنده و برند شرکت تولید کننده دوربین مداربسته:

سیستم مداربسته همانند هر تکنولوژی دیگری، تحت تاثیر برند، قیمت‌افزایشی خواهد داشت به این معنی که برندهای معروف‌تر و شناخته‌تر در صنعت دوربین مداربسته، قیمت بالاتری دارند. به عنوان مثال، دوربینی با کیفیت مشابه، اما ساخته شده از یک برند کمتر شناخته‌شده، قیمت کمتری نسبت به یک برند معروف و شناخته‌شده دارد.

 

نوع گارانتی و وارانتی دوربین مداربسته:

چنانچه دوربین مداربسته و تجهیزات جانبی آن مانند دستگاه DVR یا NVR دارای گارانتی معتبر باشند، طبیعی است که قیمت سیستم مداربسته بیشتر از انواع بدون گارانتی و وارانتی خواهد بود.

 

نوع سرور:

سروری که در دوربین مداربسته نصب می‌شود، در قیمت نهایی سیستم نقش دارد. سروری که در سیستم آنالوگ HD مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. از نوع DVR است و سروری که در سیستم تحت شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد، NVR است.

صرف نظر از نوع سرور که در سیستم مداربسته انتخاب می‌شود، تعداد خروجی‌های سرور در قیمت دوربین مداربسته نقش دارد. به عنوان مثال دستگاه DVR که توانایی پوشش‌دهی 8 دوربین را دارد، قیمت کمتری از دوربینی دارد که توانایی پوشش‌دهی به 16 دوربین را دارد. همین‌طور است که دستگاهی که 32 و 64 دوربین را تحت پوشش می‌دهد.

برند و نوع دستگاه سرور مساله‌ی دیگری است که در قیمت نهایی دوربین نقش دارد، به عنوان مثال برخی از سرور‌ها توانایی‌ها و قابلیت‌های مختلفی دارند و یا می‌توانند هر سه نوع سیستم تحت شبکه، آنالوگ و آنالوگ HD  را بطور همزمان پوشش دهند، بنابراین طبیعی است که قیمت بالاتری خواهند داشت.

 

تجهیزات جانبی دوربین:

به غیر از دوربین‌ها و سرور، نصب یک سیستم مداربسته به سیم‌، کانکتور و بسیاری از لوازم جانبی دیگر مانند UPS احتیاج دارد. هر چه تجهیزات بکار رفته در سیستم مداربسته باکیفیت‌تر باشد، بر روی قیمت دوربین مداربسته اثرگذار خواهد بود.

 

نصب دوربین مداربسته:

نصب و راه‌اندازی سیستم مداربسته ، کاری تخصصی و حرفه‌ای است و با توجه به تعداد دوربین‌ها و محل نصب آن‌ها، نیاز به زمان و تخصص کافی در این زمینه را دارد. بدیهی است هر چه تعداد دوربین‌ها و همچنین محل نصب آن‌ها، خارج از دسترس و در نقاط دشوار باشد، دستمزد همکاران فنی در نصب بیشتر خواهد بود که این مورد هم، در نهایت بر روی قیمت دوربین مداربسته تاثیرگذار خواهد بود.

سخن پایانی:

نصب دوربین‌های بی‌کیفیت، کارایی و بهره‌وری سیستم را کاهش خواهد داد و چنانچه دوربین‌های خیلی مجهز و خاص هم سفارش دهید، هزینه‌ای غیرضروری صرف کرده‌اید که باز هم بهره‌وری و کیفیت نهایی کار را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به این معنی که حتی بهترین سیستم هم، ممکن است برای شما بهترین نباشد.

برای نصب سیستم مداربسته باید بتوانید با توجه به فضا و محل مورد نظرتان و همچنین اهمیتی که ضبط و کنترل تصاویر برایتان دارد و البته متناسب با بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید بهترین سیستم را انتخاب کنید.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد اطلاعات کاملی را درباره‌ی آیتم‌های تعیین‌کننده قیمت دوربین مداربسته به شما ارائه دهد. ازین که همراه ایمن دوربین بوده‌اید از شما تشکر می‌کنیم و آمادگی خود را جهت مشاوره و نصب انواع پکیج‌های دوربین مداربسته اعلام می‌داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *